ПОГОДЖЕНО

на засіданні

педагогічної ради

Протокол  № 8

від 10.06. 2022р.

ЗАТВЕРДЖЕНА

Рішенням виконавчого комітету

Тростянецької сільської ради

від 30.06. 2022р. №161

 

 

 

 

Стратегія розвитку

комунального закладу

«Тростянецький заклад загальної

середньої освіти І-ІІ ступенів

Тростянецької сільської ради Стрийського району Львівської області»

 

на 2022-2027 роки

 

 

 

 

 

 

Тростянець


ЗМІСТ

 

ВСТУП

 

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ

 

І. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ

Стратегічні завдання.

SWOT-аналіз:

1. Забезпечення комфортних і безпечних умов освітнього процесу.

2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації.

3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору.

Шляхи реалізації.

 

ІІ. СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ

Стратегічні завдання.

SWOT-аналіз:

1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень.

2. Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти.

3. Спрямовування системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання.

Шляхи реалізації.

 

ІІІ. ОЦІНЮВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

 

Стратегічні завдання.

 

SWOT-аналіз:

1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти.

2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників.

3. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти.

4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності.

 

Шляхи реалізації.

 

                                                                                                                         

IV. УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

 

Стратегічні завдання.

 

SWOT-аналіз:

1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань.

2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм.

3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей професійного розвитку педагогічних працівників.

4. Організація освітнього процесу на засадах дитиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою.

5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності.

 

Шляхи реалізації.

 

V. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                            

ВСТУП

Стратегія розвитку комунального закладу «Тростянецький заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Тростянецької сільської ради Стрийського району Львівської області» » на 2022-2027 роки спрямована на виконання:

-          Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про Національну програму інформатизації», «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні», «Про молодіжні та дитячі громадські організації», «Про охорону дитинства»;

-          Національної програми «Освіта України ХХІ століття»;

-          Національної доктрини розвитку освіти;

-          Національної програми «Діти України»

-          Державних стандартів початкової, базової і повної загальної середньої освіти;

-          Конвенції про права дитини;

-          Постанови Кабінету Міністрів « Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників».

Стратегія визначає мету, завдання та проблеми закладу, конкретизує перелік основних напрямів і заходів з реалізації стратегічних завдань. Створюються умови, за яких кожна дитина може реалізувати себе як особистість, може почувати себе вільно, безпечно та реалізувати свої індивідуальні здібності. Стратегія спрямована на забезпечення особистісного розвитку суб’єктів освітнього процесу, модернізації змісту, методів, форм навчання і виховання, системи контролю й оцінювання, прийняття управлінських рішень.

Стратегія розвитку закладу на 2022-2027 роки може доповнюватися.

Стратегія розвитку далі - Стратегія Тростянецького ЗЗСО І-ІІ ступенів Тростянецької сільської ради Стрийського району Львівської області» » на 2021-2026 роки розроблена відповідно до Конституції України, Законів України: «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про оздоровлення та відпочинок дітей»; Указів Президента України: від 12 січня 2015 року № 5 «Про Стратегію сталого розвитку «Україна –2020», від 12 червня 2015 року № 334 «Про заходи щодо поліпшення національно-патріотичного виховання дітей та молоді», від 25 серпня 2015 року № 501 «Про затвердження Національної стратегії у сфері прав людини»,від 13 жовтня 2015 року № 580 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 –2020 роки», від 03 грудня 2015 року № 678 «Про активізацію роботи щодо забезпечення прав людей з інвалідністю», від 09 лютого 2016 року № 42 «Про Національну стратегію з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року «Рухова активність – здоровий спосіб життя – здорова нація», від 13 грудня 2016 року № 553 «Про заходи, спрямовані на забезпечення додержання прав осіб з інвалідністю», від 31 травня 2018 року № 156 «Про невідкладні заходи щодо зміцнення державного статусу української мови та сприяння створенню єдиного культурного простору України»; постанов Кабінету Міністрів України: від 21 лютого 2018 року № 87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти», від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти», від 21 серпня 2013 року № 607 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами»; розпоряджень Кабінету Міністрів України: від 14 грудня 2016 року № 988-р. «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року», від 13 грудня 2017 року № 903-р «Про затвердження плану заходів на 2017-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа», від 31.12.2015 № 1436 «Про затвердження плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі», наказів Міністерства освіти і науки України: від 21.03.2018 року №268 «Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2-х класів закладів загальної середньої освіти», від 20.04.2018 року № 405 «Про затвердження типових освітніх програм закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня», від 20.04.2018 року № 406 «Про затвердження типових освітніх програм закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня», від 25.06.2018 року № 676 «Про затвердження Інструкції з діловодства у закладах загальної середньої освіти».

 

МІСІЯ ШКОЛИ:

Створення безпечного і доступного освітнього середовища для всебічного розвитку та соціалізації учасників освітнього процесу, їх інтелектуальних, творчих, фізичних здібностей на засадах загальнолюдських цінностей, зокрема цінностей Українського народу, Конституції і законів України.

 

ВІЗІЯ ШКОЛИ:

Тростянецький ЗЗСО І-ІІ ступенів  повинен стати простором психологічного комфорту всіх учасників освітнього процесу та їх соціального успіху, який мотивує: здобувачів освіти - до позитивних змін у навчанні; педагогічних працівників - до професійного росту, батьків – до активної свідомої співпраці.

 

ОСНОВНІ ЦІЛІ:

  • підвищення якості освітніх послуг;
  • розвиток впровадження у закладі інноваційних підходів, форм, методів і засобів навчання;
  • забезпечення компетентнісного підходу до викладання та системи оцінювання предметів
  • забезпечення ефективної взаємодії та співпраці всіх учасників освітнього процесу;
  • побудова міжособистісних стосунків між педагогами, дітьми та батьками на принципах дитиноцентризму;
  • активізація діяльності закладу в освітньому просторі міста та регіону;
  • продовження формування позитивного іміджу освітнього закладу;
  • розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти за напрямками «Освітнє середовище», «Оцінювання здобувачів освіти», «Педагогічна діяльність педагогічних працівників», «Управлінська діяльність».

 

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ:

  • підвищити якість освітніх послуг відповідності до Державних стандартів освіти;
  • здійснювати освітній процес відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, здібностей учнів;
  • забезпечити збереження та зміцнення здоров’я дітей;
  • підтримувати дітей та молодь з особливими освітніми потребами;
  • продовжити розвивати ефективну, постійно діючу систему безперервної освіти педагогів;
  • оптимізувати систему дидактичного та матеріально-технічного забезпечення навчального процесу;
  • удосконалювати системи активного включення сім’ї в процес самовизначення, самореалізації учнів;
  • розвивати досвід партнерства, волонтерства, самоврядування з метою інтенсифікації розвитку й удосконалення освітнього середовища;
  • вдосконалювати  розвивальний та мотиваційний простір школи.

 

Перспективна мережа класів Тростянецького  ЗЗСО І-ІІ ступенів

 

Класи

2022 - 2023

2023 – 2024

2024 - 2025

2025 - 2026

2026-2027

1

10

12

12

9

10

2

11

10

12

12

9

3

13

11

10

12

12

4

19

13

11

10

12

1-4

53

46

45

43

43

5

16

19

13

11

10

6

18

16

19

13

11

7

17

18

16

19

13

8

15

17

18

16

19

9

10

15

17

18

16

5-9

76

85

83

77

69

 

Всього

 

129

 

131

 

128

 

120

 

112

 

І. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ

 

Стратегічні завдання Тростянецького ЗЗСО І-ІІ ступенів:

  • оптимізувати внутрішні та зовнішні ресурси освітнього середовища;
  • активніше залучати педагогічних та соціальних партнерів для рішення завдань підвищення якості освіти;
  • використовувати соціокультурне оточення з метою розвитку загального світогляду учнів;
  • освоювати різні форми комунікації та співпраці з метою відкритості школи контактам з іншими установами, організаціями, підприємствами.

SWOT-аналіз освітнього середовища Тростянецького ЗЗСО І-ІІ ступенів

 

Сильні сторони, позитивні тенденції

Слабкі сторони, проблеми, що потребують вирішення

Напрямок 1. Забезпечення комфортних і безпечних умов освітнього процесу.

1. Заклад розташовано у типовому приміщенні. Має широкі рекреаційні зони, вестибюль,  просторі і світлі класи, приміщення майстерні;

2. Проектна потужність закладу - 180 учнів;

3. Корисна площа приміщень 1591 кв. м.;

4. Кількість поверхів в основній будівлі закладу 2;

5. Локальне водопостачання (свердловина)

6. Вид опалення закладу – центральне, наявність власної котельні, опалення газом.

7. Наявність внутрішніх санвузлів (у задовільному стані);

8. Каналізація (гравійно-піщаний фільтр) власна шкільна ;

9. Кількість навчальних кабінетів – 11;

10. Предметні кабінети (фізико-математичний, хіміко-біологічний, історико-географічний, кабінет інформатики, кабінет української мови та літератури, кабінет зарубіжної літератури, кабінет іноземної мови);

11. 4 кабінети початкових класів;

12. Приміщення дошкільного підрозділу

( група «Мальви»)

13. Для задоволення потреб дітей у закладі функціонують шкільна їдальня на 60  посадкових місць, комбінована майстерня,  бібліотека, актовий зал, спортивний зал, кабінет соціального педагога;

14. Наявність кабінетів із технічними засобами навчання: кабінет інформатики, кабінет хімії, кабінет фізико-математичний, кабінет біології, кабінет історії та географії, всі кабінети початкових класів.

15. Кількість комп’ютерів у закладі: 12,

всі підключено до мережі Інтернет,

8 ноутбуків;

16. Кількість інтерактивних дошок  - 3 ;

17. Проекторів та проекційних екранів -  7+4;

18. LED телевізорів - 1;

19. Наявність спортивних споруд: 1 спортивний майданчик,  1 дитячий ігровий майданчик  для початкової школи та ДНЗ.

20. Земельна ділянка (площа) – 0,7219га;

21. Школа бере участь у проекті: енергозбереження, комплексної термомодернізації, енергозберігаючих заходів, у 2019 році виконано перекриття даху, утеплення горища школи;

22. Здійснено капітальний ремонт спортивного залу у 2021 р.;

23.  Встановлено енергозберігаючі вікна та вхідні двері школи;

24 Заміна вікон у всіх приміщеннях школи, (коридори, кабінети)  ;

25. Придбання  електроплити, холодильного устаткування в їдальню;

26. Облаштування водопроводу у кабінеті хімії;

27. Придбання вогнегасників;

28. Встановлення системи протипожежної сигналізації.

29.Здійснено блискавкозахист будівлі школи.

1. Рік забудови приміщень закладу: будівля  школи – 1952 р., добудова школи -1994 р. (старе приміщення, зношеність комунікаційних систем);

2.Приміщення їдальні, харчоблоку та майстерні потребують капітального ремонту;

3.Облаштування спортивного майданчика для учнів початкової школи;

4.  Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами (архітектурна доступність, пристосований санвузол, створення ресурсної кімнати для дітей з ОПП, облаштування пандусів, кнопки виклику);

5. Продовження створення «безпечного закладу»;

6. Освітнє середовище потребує осучаснення;

7. Необхідне поновлення системи водовідведення з даху навчального корпусу;

8. Завершення капітального ремонту спортивному залу (заміна підлоги);

9. Здійснити заміну електромережі та системи освітлення навчальних корпусів школи;

10. Здійснити ремонтні роботи фасадів школи;

11. Відновлення твердого покриття шкільного подвір’я, зокрема заміна пошкодженого бетонного покриття  біля  будівлі школи.

12. Оновлення матеріально-технічної бази природничо-математичних кабінетів;

13. Доукомплектування бази комп’ютерної техніки у навчальних кабінетах;

14. Створення WF зони у коридорах  та на подвірї школи;

15. Необхідність придбання нової апаратури для актової зали;

16. Ремонт підлоги в кабінетах школи

(української мови та літератури, фізико-математичний, хіміко-біологічний,  історико-географічний);

17. Заміна системи опалення та водогону;

18. Оснащення шкільних кабінетів сучасними засобами навчання;

19. Необхідність поновлення матеріально-технічної бази майстерні школи;

20. Створення на базі бібліотеки інформаційного центру школи;

21. Придбання ноутбука в бібліотеку;

22. Здійснити  капітальний ремонт спортивної зали, їдальні;

23. Здійснити заміну освітлення території школи;

24. Здійснити поточний ремонт та заміну системи опалення  корпусу школи;

25. Придбання  сучасного обладнання в їдальню;

26. Заміна люків каналізації на подвір'ї школи;

27. Влаштування системи внутрішньої сигналізації;

 

Напрямок 2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації

1. Проводяться комплексні заходи з протидії булінгу:

- розробляється план заходів щодо протидії булінгу у закладі;

-інформування школярів, їх батьків, учителів та інших учасників освітнього процесу про запровадження відповідальності за вчинення  булінгу (цькування) та вироблення небайдужості до проблеми булінгу;

- здійснюється оцінка поширення булінгу в школі.

2. Здійснюється розвиток навичок толерантного спілкування.

3. Проводяться заходи щодо розвитку навичок конструктивного вирішення конфліктних ситуацій.

4. Проводиться робота щодо формування знань з правил безпечної поведінки в мережі Інтернет.

5. Розроблено та оприлюднено правила поведінки для здобувачів освіти.

1. Створення дієвої системи роботи з батьками щодо розуміння проблем булінгу.

2. Налагодження співпраці з громадськими та державними організаціями по організації просвітницької роботи щодо попередження випадків булінгу.

3. Встановлення відеокамер у приміщеннях та на території закладу, що знижує рівень будь-яких форм насильства та дискримінації та носить превентивний характер.

4. На сайті школи оприлюднити  порядок реагування на звернення про випадки булінгу, план заходів щодо попередження булінгу, зразок заяви щодо реагування на випадки булінгу;

5. Реалізація соціальним педагогом школи  діяльнісного підходу через функціонування курсу підтримки «Повір у себе».

 

Напрямок 3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору

1. У  школі забезпечено вільний доступ до навчального корпусу.

2.  Функціонує  1 інклюзивний клас, у якому навчаються 1 дитина з ООП (Нозологія: порушення інтелектуального розвитку легкого ступеня).

3. Досвід організації індивідуального навчання (педагогічний патронаж) за зверненнями батьків та висновками ЛКК.

4. Працює 1 команда психолого-педагогічного супроводу.

5. Здійснюється проведення корекційних годин для дитини з ООП.

6. Здійснюється консультування  з соціальним педагогом школи, представниками ІРЦ Миколаївської ТГ.

7. Педагогічні працівники, що навчають учня з особливими потребами, систематично підвищують фаховий рівень шляхом опрацювання відповідної літератури, підвищення кваліфікації, відвідування семінарів, тренінгів, майстер-класів.

1. Відсутній пандус до приміщення школи.

2. Відсутня можливість пересування між поверхами дітям з порушенням опорно-рухового апарату( підйомники, ліфт).

3. Вдосконалення методик роботи з учнями з ООП з різними нозологіями.

4. Пристосування території школи для перебування дітей з ООП;

5. Облаштування санвузлу для дітей з ООП.

6. Облаштування ресурсної кімнати для дітей з ООП.

7. Оформлення документації інклюзивного класу, приведення освітнього та управлінського процесів у відповідність до нових вимог законодавства.

 

     

 

Шляхи реалізації:

 

№ п/п

Зміст заходів

Термін виконання

Відповідальні

2023

2024

2025

2026

2027

 

1

Залучення альтернативних джерел фінансування навчального закладу

Дирекція,

педагогічний колектив

 

Капітальний ремонт підлоги у спортивному залі  школи

відділ освіти ТГ, дирекція

 

Оновлення бази природничо-математичних кабінетів.

відділ освіти ТГ, дирекція, педагогічний колектив

 

Розширення бази комп’ютерної техніки.

відділ освіти ТГ, дирекція

 

Створення зони WF у школі та на шкільному подвірї

 

 

 

відділ освіти ТГ, дирекція

 

Капітальний ремонт їдальні

 

 

 

відділ освіти ТГ, дирекція

 

Ремонт підлоги у класах ( кабінет української мови та літератури, фізико-математичний, історико-географічний, біологічний)

відділ освіти ТГ, дирекція

 

Заміна системи опалення та водогону.

відділ освіти ТГ, дирекція

 

Влаштування водовідведення з даху основного приміщення

 

 

 

відділ освіти ТГ, дирекція

 

Відновлення твердого покриття шкільного подвір’я (бетонного покриття)

відділ освіти ТГ, дирекція

 

Пристосування території школи для перебування людей з обмеженими фізичними можливостями

 

 

 

відділ освіти ТГ, дирекція

 

Облаштування ресурсної кімнати для дітей з ООП.

відділ освіти ТГ, дирекція

 

Оснащення шкільних кабінетів сучасними засобами навчання

відділ освіти ТГ, дирекція

 

Співпраця зі Службою у справах дітей, Центром сім’ї та молоді та правоохоронними органами

соціальний педагог, класні керівники

 

 

ІІ.  СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ

 

Стратегічні завдання Тростянецького ЗЗСО І-ІІ ступенів.:

 

  • підвищити якість освітніх послуг відповідності до Державних стандартів освіти;
  • здійснювати освітній процес відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, здібностей учнів;
  • вимоги до оцінювання результатів навчання мають визначати з урахуванням компетентнісного підходу до навчання, в основу якого покладені ключові компетентності;
  • ґрунтувати оцінювання на позитивному підході, що передбачає врахування рівня досягнень учня.

 

 

SWOT-аналіз системи оцінювання учнів Тростянецького ЗЗСО І-ІІ ступенів

 

 

Сильні сторони, позитивні тенденції

Слабкі сторони, проблеми, що потребують вирішення

Напрямок 1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень

 

1. У своїй роботі педагогічні працівники користуються нормативними документами, а саме: Наказ МОНУ від 13.04.2011 р. №329 “Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти” та Наказ МОНУ від 21.08.2013 р. №1222 Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти” зі змінами.

2. Формувальне оцінювання використовується для учнів початкової школи.

3. На початку навчального року, семестру, вивчення нового розділу педагогічні працівники ознайомлюють учнів з критеріями оцінювання навчальних досягнень.

4. При проведенні контрольних видів робіт педагогічні працівники ознайомлюють здобувачів освіти з критеріями оцінювання.

5. При виставленні оцінки педагогічні працівники аналізують роботу учня, чітко проговоривши сильні та слабкі сторони роботи учня.

6. Аналіз роботи учня ґрунтується на позитивному підході, аналізується не лише результат, а й процес вивчення навчального матеріалу.

7. Враховується індивідуальний поступ здобувача освіти.

 

1. Не всі вчителі оприлюднюють критерії оцінювання, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень.

2. Не завжди освітній процес спрямовується на формування і розвиток ключових компетентностей, а переважно на перевірку знаннєвого компоненту.

3. Посилення ролі особистісного чинника в засвоєнні навчального матеріалу.

4. Педагогічні працівники більшу увагу приділяють обсягу засвоєних знань, а не тому, як ці знання використовуються для вирішення прикладних завдань.

5. Частина вчителів, які застосовують систему оцінювання, спрямовану на реалізацію компетентнісного підходу з кожним роком стає більше.

6.  Удосконалення методик формувального оцінювання для вчителів 5-9 класів із впровадженням НУШ в основній школі.

Напрямок 2. Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти

1. Класними керівниками ведеться моніторинг досягнень учнів класу (для ознайомлення батьків раз на місяць в щоденнику робиться звіт навчальних досягнень учня).

2. Педагогічними працівниками відстежується особистий поступ кожного учня, що формує позитивну самооцінку, відзначають досягнення, підтримують бажання навчатися, запобігають побоюванням помилятися. Учителі початкової школи з цією метою формують портфоліо учнів.

3. Питання моніторингу навчальних досягнень учнів виноситься на засідання педагогічної ради, нарад при директорові.

4. Адміністрацією школи передбачено річним планом моніторингові дослідження якості знань здобувачів освіти:

- учнів 5-х класів з метою виявлення рівня адаптації до навчання в середній школі;

- учнів 5-9 класів з предметів інваріативної частини навчальних планів з метою виявлення рівня сформованості знань та дотримання критеріїв оцінювання;

- учнів 4 класів з предметів ДПА з метою виявлення рівня сформованості знань та дотримання критеріїв оцінювання;

- учнів 9 класів з предметів ДПА з метою виявлення рівня сформованості знань та дотримання критеріїв оцінювання;

1. Не завжди вчителі проводять глибокий аналіз результатів моніторингових досліджень, інколи цей аналіз носить формальний характер.

Напрямок 3. Спрямовування системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання.

1. Педагогічними працівниками у співпраці з батьками формується відповідальне ставлення учнів до результатів своєї роботи.

2. Вивчаються пропозиції щодо використання електронного щоденника та електронного журналу.

3. На уроках педагогічними працівниками використовуються прийоми самооцінювання навчальної діяльності здобувачів освіти, що формує відповідальне ставлення до освітнього процесу.

4. Під час канікул педагогічні працівники проводять консультування учнів, які мають проблеми в навчанні. Ведеться робота з обдарованими дітьми з метою якісної підготовки до предметних олімпіад, конкурсів, змагань.

5. Досягнення учнів висвітлюються на шкільному стенді, сайті школи, сторінці у соціальній мережі Фейсбук.

1. Робота з батьками щодо формування відповідального ставлення до навчання потребує активізації, батьки повинні стати партнерами в даному напрямку роботи.

2. Більшої уваги потребують прийоми самооцінювання на уроках.

3. Більшу увагу вчителям необхідно приділяти учням, що мають низький рівень знань, через індивідуальні завдання, роботу на канікулах з даної категорією здобувачів освіти.

 

 

 

Шляхи реалізації:

 

№ п/п

Зміст заходів

Термін виконання

Відповідальні

2023

2024

2025

2026

2027

 

1

Оприлюднення критеріїв оцінювання в навчальних кабінетах.

 

 

 

 

Дирекція,

педагогічний колектив

 

Проведення глибокого аналізу результатів моніторингових досліджень з зазначенням чітких шляхів покращення якості знань учнів.

Дирекція,

педагогічний колектив

 

Активізувати роботу з батьками щодо формування відповідального ставлення до навчання здобувачів освіти.

Дирекція,

педагогічний колектив

 

Більш активне впровадження прийому самооцінювання на уроках.

Дирекція,

педагогічний колектив

 

Запровадити використання електронного щоденника та журналу

 

 

Дирекція,

педагогічний колектив

 

Більшу увагу вчителям приділяти учням, що мають низький рівень знань, через індивідуальні завдання, роботу на канікулах з даної категорією здобувачів освіти.

Дирекція,

педагогічний колектив

 

 

ІІІ. ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

 

Стратегічні завдання Тростянецького ЗЗСО І-ІІ ступенів

  • продовжити розвивати ефективну, постійно діючу систему безперервної освіти педагогів;
  • оптимізувати систему дидактичного та матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу;
  • підвищити відповідальність кожного за результати своєї професійної діяльності.

 

SWOT-аналіз педагогічної діяльності педагогічних працівників Тростянецького ЗЗСО І-ІІ ступенів:

 

Сильні сторони, позитивні тенденції

Слабкі сторони, проблеми, що потребують вирішення

Напрямок 1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти

1. Здійснюючи календарне планування уроків,  більшість педагогічних працівників враховують ступінь складності теми, обсяг навчального матеріалу. Аналізують результативність. У разі необхідності - вносять корективи в планування.

2. Педагоги активно використовують сучасні освітні технології, спрямовують роботу на оволодіння здобувачами освіти ключовими компетентностями та наскрізними уміннями.

3. Систематично використовують на уроках презентації, відеоматеріали.

4. Належну увагу педагоги приділяють роботі з учнями, що мають низький рівень знань. Для таких дітей готуються індивідуальні завдання, які систематично перевіряються. Відповідно до результатів планується подальша робота з такими дітьми.

5. При оцінюванні враховується особистий поступ учня, що стимулює дитину до роботи.

6. Знайомляться з новими онлайн –інструментами та сервісами для учнівської творчості.

7. Володіють інструментами та методикою оцінювання в умовах дистанційного навчання та формувального оцінювання у початковій і основній школі із впровадженням НУШ.

1. Відбувається значне «старіння кадрів» педагогічного персоналу (1 працівник, який отримують пенсію за віком, та 5 працівників до настання права на пенсію за віком залишилось 10 і менше років).

2. Не всі педагоги корегують календарне планування в залежності від результативності роботи учнів.

3. Деякі вчителі проводять уроки, які не відповідають сучасним вимогам і призводить до зниження інтересу учнів до навчання.

4. Не всі педагоги використовують можливості Інтеренет-мережі, ІКТ.

5. Більшість педагогічних працівників школи не мають / не ведуть власні блоги.

6.Незначна кількість педагогічних працівників діляться досвідом роботи через друк у фахових виданнях, Інтернет-виданнях.

Напрямок 2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників

1. Освітній процес забезпечують 19 педагогічних працівників.

2. Вищу кваліфікаційну категорію мають 9 вчителів, звання «старший учитель» - 5.

3. Педагоги школи планово проходять підвищення кваліфікації при ЛОІППО, мають змогу самостійно обирати суб’єкти підвищення кваліфікації, беруть участь у роботі онлайн-курсів, вебінарів, майстер- класів тощо.

4. На засіданнях педагогічної ради закладу відбувається зарахування проходження підвищення кваліфікації  педагогічних працівників.

6. Учителі школи беруть участь у конкурсах фахової майстерності, підвищують власну педагогічну майстерність та  діляться власними напрацюваннями на сторінках фахових видань, інтернет- платформах.

8. Достатній рівень цифрової компетентності педпрацівників школи для створення веб-контенту, проведення відео уроків, участі  роботі онлайн-курсів, вебінарів, тощо.

8. Педагогічні працівники школи ефективно використовують онлайн-інструменти дистанційного навчання учнів, працюють з цифровими освітніми ресурсами, які користуються найбільшим попитом під час дистанційного та змішаного навчання.

9. Для проведення уроків під час дистанційного та змішаного навчання педпрацівники використовують цифрові інструменти Zoom, Google for Education (googleclassroom), Viber, Telegram, Сайт навчального закладу та Навчальну платформу, яка створена для 1-9 класів у школі.

10. Вчителі та учні використовують для навчання також онлайн ресурси та сервіси, що користуються найбільшим попитом серед здобувачів освіти: На Урок, Kahoot, EdEra, Prometheus, Всеосвіта,  Learning.ua, Youtube, Всеукраїнська школа онлайн, соціальні мережі Facebook та Instagram, блоги вчителів школи.

 

1. Значна кількість пропонованих суб’єктами підвищення кваліфікації тем містять комерційні пропозиції.

2. Низьким є відсоток  педагогів, які беруть участь у конкурсах фахової майстерності.

3. Активізації потребує робота з поширення досвіду вчителями школи через друк у фахових та Інтернет-виданнях.

4. Продовжувати вдосконалювати власну педагогічну майстерність та якість використання технологій дистанційного та змішаного навчання.

5.  Вивчення методик що використовуються в роботі з дітьми з ООП з різними нозологіями.

6. Недостатній рівень матеріально-технічного забезпечення учнів,  закладу освіти   та власне вчителів для забезпечення якісного дистанційного навчання.

7. Труднощі з дистанційним навчанням учнів початкової школи, зокрема психологічні.

8. Створення та підтримка власних блогів / електронних портфоліо вчителя для зберігання своїх досягнень, методичних розробок, електронних освітніх ресурсів.

 

Напрямок 3. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти

1. З метою врахування думки представники колективу є членами тарифікаційної комісії, атестаційної комісії, вносять свої пропозиції до складання річного плану роботи школи, освітньої програми.

2. Обмін думками між адміністрацією та колективом здійснюється через засідання педагогічної ради, майстер-класи, конференції, наради при директорові, консультування.

3. Здійснюється взаємовідвідування уроків та заходів між педагогами школи.

4. Батьки є активними учасниками освітнього процесу. Їхня думка враховується при  складанні освітньої програми, виборі класного керівника.

5. У школі щорічно, за окремим планом проводяться батьківські збори.

6. Діє орган батьківського самоврядування школи «Піклувальна рада».

7. Класні керівники та вчителі  використовують широкий спектр комунікації для онлайн спілкування з батьками та учнями, зокрема електронну пошту, чати, SMS-повідомлення, обмін миттєвими повідомленнями, соціальні мережі Facebook, Instagram, онлайн-спільноти  у Viber .

1. У деяких випадках взаємовідвідування уроків та наставництво носить формальний характер.

2. Недостатньо високим є відсоток батьків, які цікавляться життям школи, класу, є пасивними учасниками освітнього процесу.

3. У школі організувати  наставництво з молодими спеціалістами.

 

Напрямок 4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності

1. У закладі розроблено та діє Положення про академічну доброчесність.

2. Педагогічні працівники систематично інформують здобувачів освіти про дотримання правил академічної доброчесності.

3. Питання дотримання академічної доброчесності слухається на педагогічних радах

1. Не всі учні та батьки розуміють сутність поняття академічної доброчесності та відповідальність за її порушення.

2. На сайті школи оприлюднити  положення про академічну доброчесність, порядок реагування на звернення про випадки недотримання академічної доброчесності.

         

 

Шляхи реалізації:

 

№ п/п

Зміст заходів

Термін виконання

Відповідальні

2023

2024

2025

2026

2027

 

1

Здійснювати корегування календарного планування в залежності від якості засвоєння учнями навчального матеріалу, результативності роботи учнів.

Дирекція,

педагогічний колектив

 

Впроваджувати сучасні освітні технології, можливості мережі Інтернет з метою активізації пізнавальної діяльності учнів

Дирекція,

педагогічний колектив

 

Працювати над питанням поширення досвіду роботи педагогічних працівників через участь у конкурсах фахової майстерності, друк у фахових виданнях, Інтернет-виданнях.

Дирекція,

педагогічний колектив

 

Упроваджувати практично доцільне взаємовідвідування уроків та заходів з наступним обговоренням та обміном думками.

Дирекція,

педагогічний колектив

 

Обирати теми та форми підвищення кваліфікації, які відповідають запитам та вимогам педагогічних працівників

Дирекція,

педагогічний колектив

 

Залучати батьків до освітнього процесу, розширювати форми співпраці з ними.

Дирекція,

педагогічний колектив

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

 

Стратегічні завдання Тростянецького ЗЗСО І-ІІ ступенів:

 

  • підвищення ефективності освітнього процесу на основі результатів моніторингу, здійсненого в закладі;
  • приведення освітнього та управлінського процесів у відповідність до вимог законодавства.

 

SWOT-аналіз управлінських процесів Тростянецького ЗЗСО І-ІІ ступенів

 

Сильні сторони, позитивні тенденції

Слабкі сторони, проблеми, що потребують вирішення

Напрямок 1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань

1. Стратегія розвитку закладу відповідає особливостям і умовам діяльності закладу (тип закладу – загальноосвітній, мова навчання – українська.

2. Обсяг фінансування здійснюється відповідно до плану асигнувань.

3. Річний план відповідає завданням, що ставить перед собою колектив, сприяє покращенню роботи закладу, відповідає стратегії розвитку.

4.Дирекцією та педагогами вивчаються думки батьківської громади, учнів закладу і враховуються при складанні річного плану роботи.

5. У разі потреби – до річного плану вносяться корективи.

6. Діяльність педагогічної ради спрямована на підвищення фахового рівня педагогів і реалізує річний план роботи та стратегію розвитку закладу.

7. 3 метою вивчення думки батьків та учнів щодо якості освітнього процесу адміністрацією та психологом проводиться анкетування. Результати виносяться на обговорення враховуються при плануванні роботи та здійсненні самоаналізу. Згідно результатів коригується план роботи.

8. На сайті школи оприлюднюються документи, які підлягають оприлюдненню.

9. Згідно з річним планом проводиться моніторинг якості надання освітніх послуг здобувачам освіти (анкетування, контрольні роботи, відвідування уроків та заходів, самоаналіз, опитування).

10. Приділяється увага створенню комфортних умов для всіх учасників освітнього процесу.

11. 3 відповідними клопотаннями директор звертається до засновника закладу освіти – Тростянецьку сільську раду Стрийського району Львівської області.

1. Кошти, які виділяються на заклад освіти, в недостатній мірі задовольняють потреби у капітальних ремонтах.

2. Матеріально-технічне забезпечення потребує  додаткового фінансування.

3. Інформація про результати моніторингових досліджень не завжди береться до уваги батьками здобувачів освіти.

4. Не всі учасники освітнього процесу активно долучаються до написання річного плану.

5. Недостатнє залучення альтернативних джерел фінансування.

Напрямок 2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм

1. З метою вивчення задоволення учнями психологічним кліматом в класі та в  школі психологом школи проводиться анкетування, діагностичні дослідження. У разі потреби індивідуально з батьками учнів проводиться консультування. Тісною є співпраця класних керівників з психологом.

2. З метою формування психологічної культури педагогічних працівників у школі систематично проводяться засідання психолого-педагогічного семінару.

3. Адміністрація школи відкрита для спілкування, реагує на зауваження, пропозиції. На звернення реагує згідно чинного законодавства, шукає шляхи вирішення проблем.

4. Учасники освітнього процесу мають змогу спілкуватися як особисто, так і через сайт школи, сторінку у Фейсбуці.

5. На шкільному сайті є необхідна інформація для батьків, педагогічних працівників, учнів. Постійно висвітлюються новини з життя школи.

6. У шкільних коридорах є інформаційні стенди для учнів, батьків. Інформація для педагогічних працівників оприлюднюється в учительській або в інтернет-джерелах

1. Педагогічні працівники не завжди дослухаються до рекомендацій адміністрації, інколи, можуть  загострювати конфліктну ситуацію.

Напрямок 3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей професійного розвитку педагогічних працівників

1. Педагогічний колектив школи укомплектований повністю. Усі педагогічні працівники працюють за фахом.

2. З метою заохочення педагогічних працівників Колективним договором передбачено вільні дні під час канікулярного періоду,  додаткові види роботи.

1.Відсутнє якісне забезпечення керівників гуртків.

2. Педагогічні працівники, які довантажені курсами чи факультативами не за фахом,  проходять відповідні підвищення кваліфікації.

Напрямок 4. Організація освітнього процесу на засадах дитиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою

1. Дирекція закладу чітко дотримується норм законодавства у питанні дотримання прав учасників освітнього процесу.

2. Дирекція школи враховує думку батьків під час вибору предмету для поглибленого вивчення, посилення предметів, вибору класного керівника, розподілі годин індивідуального навчання, виборі вчителів-предметників.

3. У закладі реалізується проект енергоощадного споживання, комплексної термомодернізації, енергозберігаючих заходів.

4. Розклад уроків формується відповідно до освітньої програми, вікових особливостей учнів, коефіцієнтів складності предметів.

1. Деякі педагогічні працівники мають проблеми з налагодженням партнерських стосунків з учнями та їх батьками.

2. Через брак приміщень навантаження не завжди рівномірно розподілене.

Напрямок 5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності

1. Керівництвом школи забезпечується виконання заходів щодо формування академічної доброчесності.

2. Розроблено «Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу».

3. Заходи, які спрямовані на забезпечення академічної доброчесності включаються до планування.

4.  Питання протидії та негативних проявів корупції знаходиться на постійному контролі керівництва.

1. Розмістити на сайті школи  «Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу» для широкого ознайомлення.

2. Не всі учасники освітнього процесу розуміють сутність поняття «академічна доброчесність» та необхідність виконання вимог Положення, яке діє в школі.

       

 

Шляхи реалізації:

 

№ п/п

Зміст заходів

Термін виконання

Відповідальні

2023

2024

2025

2026

2027

 

1

Впроваджувати політику взаємодії із соціальними партнерами (батьками, громадськими організаціями).

Дирекція,

педагогічний колектив

 

Залучення додаткових джерел фінансування

Дирекція,

педагогічний колектив

 

Упровадження активних форми проведення педагогічної ради

Дирекція,

педагогічний колектив

 

Співпрацювати з батьками щодо інформації про результати моніторингових досліджень

Дирекція,

педагогічний колектив

 

Використовувати активні форми щодо залучення усіх учасників освітнього процесу до написання річного плану.

Дирекція,

педагогічний колектив

 

Продовження формування громадсько-активного закладу

Дирекція,

педагогічний колектив

 

Використання методів тімбілдингу

Дирекція,

психолого-педагогічна служба

 

Оприлюднення критеріїв Положення «Про дотримання академічної доброчесності» на інформаційних стендах школи та на сайті школи. Проведення просвітницької роботи, виховних годин, заходів з даної тематики.

 

 

 

Психолого-педагогічна служба, педагог-організатор, класні керівники

 

V. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

Освітнє середовище Тростянецького ЗЗСО І-ІІ ступенів

Створення у комфортних і безпечних умов навчання учнів та праці педагогів, освітнього середовища вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації, інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору через запровадження педагогіки партнерства.

Система оцінювання учнів Тростянецького ЗЗСО І-ІІ ступенів

Здійснення стимулюючого оцінювання, що ґрунтується на позитивному підході, враховує освітню траєкторію кожного учня, спрямовується на формування і розвиток ключових компетентностей.

Педагогічна діяльність педагогічних працівників Тростянецького ЗЗСО І-ІІ ступенів:

Підвищення якості викладання навчальних предметів педагогічними працівниками, відповідальності за свою професійну діяльність.

Управлінські процеси Тростянецького ЗЗСО І-ІІ ступенів:

 

Створення освітнього середовища, сприятливого для успішної самореалізації здобувачів освіти та професійного вдосконалення педагогічних працівників.